Wednesday, August 17

renungkanlah :)


Mungkin ada yang pernah baca cerita ni tapi tak salah kalau aku ingatkan sekali lagi..

Suatu hari pada masa Sembahyang Jumaat yang di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah...
Tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer dgn pakaian hitam..
Tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun/AK 47...

Lalu salah seorang lelaki tu bertempik
"Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu""Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu !!!"

Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri....
Daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 40 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasuk Pak Imam tu...

Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata:
"Ok Pak Imam, saya dah halau SEMUA yang HIPOKRIT, sekarang bolehlah Pak Imam mulakan sembahyang Jumaat"....

Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah..
Macammana..
Adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas.
Selain terhibur anda fikirkanlah...

"Lawak kan, dari 1,000 org yg mengaku dia Islam hanya 40 yg betul-betul BERIMAN... "
Lawakkan berapa banyak manusia yang mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya...
kedua lelaki hanya membawa mesin-gun..

Dia tak kata pun nak bunuh.. Dia gertak ja.. tapi generasi skrang.. amat lemah..
baru kena ugut terus lari lintang pukang..
lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi..."



Like kalau anda suka!

8 comments:

mushroom said...

da boleh jadi ustaz da dia huhuhu

Lea IsNaw! said...

insaf =.='

tapi betul lah bape org yg sanggup mati kerna ALlah

Siti Mashitah Saidin said...

betul2.. bnyk yg hipokrit skrg nih..

Umie Artoqiemie said...

tak lawak.. sedih..

budaksetan said...

aku ustaz?HAHA


haha, dah insaf bagus lah :)

kau hipokrit jugak ke?haha


kalau sedih menangis sekarang umie!

Popoi said...

sedih =_=

Cik Domo said...

insaf..

ingat mengingati antara satu sama lain..bagus ! XD

budaksetan said...

kalau sedih menangis cepat


haha memang bagus:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...