Thursday, July 14

cerita di sekolah #3

hari tu ustaz aku ada cerita pasal konek kebersihan kencing then sekarang dia cerita pasal babi pulak dah
actually aku belajar agama tadi kat sekolah tentang makanan yang bersih, then ustaz aku pon cakap lah, masalah kita sekarang ialah babi.
ok, babi ni banyak kegunaan ustaz aku cakap,
antara barang yang kita boleh dapat dari babi ni

minyak masak
marjerin
gelatin
berus lukisan
kasut
sosej
beg tangan

actually banyak lagi,tapi ni jelah aku ingat,
al maklumlah, aku dalam kelas bukan tumpu perhatian sangat =='
ok, balik pada babi tadi,
babi ni bahagian yang paling berguna ialah lemak dia
sebab lemak babi ni dapat digunakan jadi minyak masak dan banyak lagi tapi aku lupa =='
then usus babi ni pulak boleh buat sosej
then kulit babi ni ustaz aku cakap special sikit sebab dia akan adik bintik tiga bentuk tiga segi so kalau hang semua nak beli kasut ke,handbag ke, beware lah sikit, tengok dulu kalau ada bintik tiga segi tu so means tu kulit babi jadi baik korang samak balik tangan korang tu sebab korang dah pegang kulit babi
and one more, beware dengan barangan kulit dari China sebab takut dibuat dari kulit babi
lagi satu, yang ni pulak untuk korang yang suka melukis
tahu lah kalau nak melukis guna warna air kene guna berus, tapi beware jugak kalau korang guna berus tu sebab takut berus tu buat dari bulu babi 
then semua berus lukisan yang made in China tu memang buat dari bulu babi lah
so korang beli jela berus buatan Malaysia tak pon ambik berus sabut mak korang semua buat melukis, HAHA
satu lagi,lemak babi ni turut digunakan untuk buat merjerin
haaaa, so pandai lah korang beli yang halal
dulu pon ada cerita jugak, zaman 70-an dulu, so zaman ni aku tak lahir lagi jadi tak tahu lah kebenaran kisah ni
lemak babi juga digunakan untuk buat yogurt, haaaaa banyak kegunaan babi ni 
so sapa cakap babi tak guna korang memang silap besar lah
sikit punya banyak kegunaan babi ni, cuma menatang ni haram je
so aku malas cakap banyak lagi tentang menatang haram ni, korang tengok sendiri lah kegunaan haiwan ni

          *credit to OH!ISLAM

so korang tengok sendiri lah kegunaan babi ni
jadi kalau pokok kelapa dikenali sebagai pokok 1001 kegunaan
jadi menatang babi ni pulak mestilah dikenali sebagai haiwan 1001 kegunaan,HAHA
tapi kegunaan yang paling utama babi ialah mencarut, 
betul kan aku cakap ?
mesti ramai sebut babi kalau marah

haaaaaaaaaaaaa
kan betol, memang ni lah kegunaan babi yang paling utama, untuk mencarut, HAHA
so korang beware lah ye,
jangan biarkan hidup anda diselubungi babi
haha



notakaki:post lama saja gua bagi nafas baru, kehkeh



Like kalau anda suka!

6 comments:

BIG BOSS said...

BABI tetap BABI.
KHINZIR pn BABI.
PIG pn BABI.

Mashe said...

gmbar terakhir tuh lawak!

budaksetan said...

@BB:BABIBABIBABIBABI LOL
@SMS:dah tu gelak lah, HAHA

Anonymous said...

KHINZIR lah entry ni..semua pasal KHINZIR..xde ke topik laen slaen KHINZIR hah??! sopan ke idak?? ngahahahaha

budaksetan said...

dah aku cerita pasal khinzir, takkan nak cakap pasal lembu pulak, kau ni gila lah, HAHA

Engku Sofea said...

hahahha gila sengal ! aku kena samak pas bace entry ni hahak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...